Dette gikk kjapt! To nøster Faerytale og tre dagers strikking (hovedsakelig på kveldstid) på p 4,5 resulterte i denne...saken.
Bredde 56 cm, høyde utstrukket 35 cm.



Kan brukes som dette, men særlig hensiktsmessig er det ikke...



Med en dobbeltsnurr ble alt så meget bedre, nå kan jeg holde meg varm! Takk til Marte Helgetun.



Med litt blokking eller pressing vil kanten muligens rulle mindre, men jeg synes den er bra som den er.

Strikket: 7474 + 97 = 7571 g
Gitt bort: 2221 g
Kjøpt: 3629 g
Fått: 4516 g

----
 
Neste prosjekt ut er et par raggsokker som skal sendes til FrkBadegakk. Ikke fordi hun fryser på føttene, men fordi hun samler inn hjemmestrikkede sokker som skal deles ut til Oslos uteliggere på julaften.
Man vil jo gjerne støtte en god sak, så jeg sjekket raggegarnposen for å se om det var noe håp.
Det måtte bli en kombivariant for å få nok garn, dette er Ragg Soft og et superwashgarn i samme tykkelse. Jeg valgte striper på skaftet fordi det er minst slitasje der, men det er mulig det må bli noe superwash på tærne også... Jeg strikker så fort jeg kan for at garnet skal rekke lengst mulig (strikkehastighet og antall meter henger sammen, gjør det ikke...?), og så får vi se hvordan det går.