Jeg rakk det, Free Spirit nummer to ble ferdig i går ettermiddag og ble med på aprilregnskapet. Dermed endte jeg på 373 g brukt i april, imot 606 i januar, 1085 i februar og 881 i mars.
De to første ukene i måneden sydde jeg som en gal til Oslotreffet, så jeg ser ikke bort fra at det kan ha stjålet litt strikketid...
Denne er strikket i Lanett og Fabel på p 2,5 og 3. Vekt 48 g. De to Fabelfargene ble veldig like, så jeg kunne egentlig spart meg det styret det var å strikke med tre nøster...
Som jeg trodde ble denne litt større enn den første. Den er mer behagelig å ha på for meg, og den passer fint til sambo også.




Det er ikke umulig at jeg strikker flere av denne etter hvert, dette er en super måte å få brukt rester på. Jeg liker restegarnsprosjekter som ikke ser ut som de er laget av restegarn. ;)


Brukt: 2897 + 48 = 2945 g
Gitt bort: 1088 g
Kjøpt: 1145 g
Fått: 1512 g
----

Neste prosjekt er allerede påbegynt, og denne gang blir det ikke lue men et sjal. Jeg har noen enslige hesper med lekkert garn som jeg gjerne vil få laget noe fint av, og da passet det perfekt at det nylig dukket opp en tråd med etterlysning av ett-hespe-sjal på Uformelt. Et av tipsene som falt i smak hos meg var TGV (High Speed Knitting). Jeg liker skjerf-sjal, altså sjal som er brede og ikke så dype.
Så langt har jeg kommet etter at jeg begynte i formiddag. Det går fort i starten, men med økning av 3 masker på hver eneste rad blir det snart nok lange omganger...
Garnet er Ella Rae lace merino, og det er deilig å strikke med!