Både gull og sølv til Norge idag, hurra! Og jeg følger hakk i hæl med min sprintøvelse. ;)


Fallberry er ferdig, men ikke i alpakka som planlagt. Det ble rett og slett for tynt for dette mønsteret. Det ble ikke pent, og var knotete å strikke. Alpakka er utrolig glatt og passer bedre til hullmønster på tykkere pinner, ihvertfall for mine hender.
Så det ble Sisik som måtte til pers igjen, og det fungerte mye bedre. Jeg strikket på p 3 og valgte minste størrelse. Jeg strikket litt løsere enn på paret i forrige post, siden disse hadde 6 m mindre på samme pinner. Det fungerte fint, de ble akkurat passe til meg. B)
Jeg fulgte oppskriften helt, bortsett fra at jeg strikket tommelkilen innenfor første mønsterrapport istedet for midt på skjøten mellom omgangene.











De veier 45 g, så jeg har brukt 1377 + 45 = 1422 g i år. Alle monner drar, sa musa...


----

Noen husker kanskje at jeg skrev om vannskaden vi hadde på kjøkkenet? På grunn av vannskadet gulv i en meters bredde på kjøkkenet måtte gulvet i hele etasjen skiftes. Sånn er det å ha åpen løsning...


Akkurat nå ser stue/spisestue ut som dette:





Det gamle gulvet ble tatt opp på onsdag, og fredag begynte snekkerne å legge nytt. Denne stripen var alt de rakk på en dag, så jeg lurer på hvor lenge vi må ha dem gående...
Slitsomt mens det står på, men det fine er at vi får byttet ut laminaten med parkett. :D