Oslotreffet forrige helg var en stor suksess med massevis av strikkende og skravlende damer, kjente og ukjente om hverandre. Det var mange jeg aldri hadde truffet før, men siden jeg har sett bilder av de fleste så føltes de ikke ukjente likevel.
Jeg var kun inne som "dagpasient" på lørdag, men de mest ivrige av de tilreisende var der fra torsdag til søndag, og jeg tror jammen de koste seg hele tiden.


Enda så mye lekkert garn som var til salgs så var dette alt som ble med meg hjem. Det var så vanskelig å velge, og jeg vil helst ikke kjøpe garn som jeg ikke har en plan for. Da kan det fort bli liggende så lenge at jeg blir lei av å se på det, den erfaringen har jeg gjort før...





De to til høyre var gaver (alle fikk hver sin goodiebag med garn, blader og diverse), og de grønne kjøpte jeg hos Garnkurven. Jeg har visst bare fått med 5 nøster på bilder, men jeg kjøpte 6. Og siden hun hadde fri frakt for treffdeltakere hele forrige uke så bestilte jeg likegodt litt ekstra, sånn i tilfelle...
Jeg falt først for fargen og mykheten på garnet, men da jeg fikk se oppskriften som jeg kunne få med så falt jeg for den også, og kunne kjøpe garnet med god samvittighet. ;)
Jeg tenkte ikke på å ta bilder mens jeg var på treff, men hvis du vil se hvordan vi hadde det så kan du ta en titt hos Fru Helianthus, amylin eller Hobbyugla.


----

Månedens utfordring i DUGG (De Uformelles Garn Greie) på Uformelt er å ta tak i et prosjekt man angrer at man startet på eller garn man angrer på at man kjøpte. Jeg har ingen påbegynte prosjekter liggende, men garnkjøp som gjerne skulle vært ugjort har jeg et par av...
Valget falt på to nøster Strømpegarn fra Hjertegarn, som jeg kjøpte i Danmark for to år siden. Jeg har prøvd å strikke av det før, men det var så tynt og delte seg så lett at jeg valgte noe annet istedet. Oppskriften Celandine Socks har jeg også prøvd meg på før, men garnet jeg brukte ble for tykt og sokken ble for stor. Derfor kom jeg på å kombinere disse to, og resultatet ble overraskende bra.
Tanken var at disse skulle havne i gavekassen, men jeg tror faktisk jeg smugler dem ned i min egen sokkeskuff. ;)









Strikket på p 2,5. Vekt 68 g.


----

Som regel har jeg planene klare for hva jeg skal strikke etterpå når jeg nærmer meg slutten på et prosjekt, men ikke nå. Jeg kan alltids begynne på et nytt par sokker, men har lyst til å strikke andre ting også. Plagg for eksempel, der har jeg litt å ta igjen.
Garnlageret mitt er ikke stort, men etter et dykk inn i garnskapet kom jeg ut med materialer til opptil flere plagg, i tillegg til litt annet som jeg gjerne vil ha ut av systemet.
To av garnsortene har jeg vært så heldig å få byttet bort i mellomtiden, deilig å bli kvitt sånt som har ligget lenge! Jeg får sokkegarn tilbake, det får jeg alltids bruk for.
Rasmilla, Wollmeise og BabySilk har jeg lyst til å bruke til plagg, og Tulliballhespene kan bli sjal eller skjerf kanskje. *går i tenkeboksen*





Brukt: 2786 + 68 = 2854 g
Gitt bort: 83 + 679 + 326 = 1088 g
Kjøpt: 645 + 300 + 200 = 1145 g
Fått: 1262 + 100 = 1362 g