Mitt andre par med Stashbuster-inspirerte sokker er ferdig! Jeg brukte litt under en uke på disse også. Som det første paret ble også disse strikket fra toppen og ned, ganske enkelt fordi jeg liker det best.
Denne gang brukte jeg fire restenøster som jeg syntes passet sammen. Blå og lilla Admiral, grønn/lilla/turkis Fame, og koksgrå Trekking XXL.





Jeg har en tendens til å knote ganske mye når jeg strikker Short row heel. Jeg gjør det så sjelden, så jeg husker liksom ikke helt hvordan det gjøres fra gang til gang.
Jeg husket det var noe med wrapping, og at jeg fikk det til sist jeg prøvde, så jeg googlet og fant, og satte igang. Men ble det pent? Nei. Var det mye knot? Ja!

 Jeg fant en annen forklaring og prøvde igjen, men resultatet ble ikke stort bedre andre gang. Men da jeg googlet på nytt og droppet ordet wrap i søket, fant jeg denne videoen som var mer i min gate!
På første par gjorde jeg som vist, bortsett fra at jeg strikket maskene som ble plukket opp vrangt på vrangen istedet for rett. Det ble ingen hull, men jeg var ikke helt fornøyd med utseendet likevel. Det ble noen slags løkker på rettsiden, men jeg orket ikke rekke opp enda en gang...
Jeg brukte samme metode på det blå paret, men denne gang strikket jeg ssk på retten istedet for 2 rett sammen, og det ble mye penere! Jeg har funnet min Short row heel. :D



Ser du forskjellen?

----
 
Jeg har fått brukt mange sokkegarnrester på disse to parene, men det monner ikke stort på garnforbruket. Etter tre sokkepar på rad følte jeg behov for noe som gikk raskt på tykke pinner, så jeg fant frem noen nøster Løve Cocoon og satte igang med et skjerf på p 8. Jeg begynte igår, og idag var det ferdig. :p



Brukt i år 679 + 60 + 234 = 973 g. Det hjalp litt, snart runder jeg kiloen. ;)