Apegenseren er omsider ferdig! Det tok sin tid, jeg brukte 3 uker fra starten av andre forsøk. Hadde det ikke vært for apeborden så ville det gått betydelig raskere, den sinket meg en del pga garntrøbbel.
Jeg manglet "hudfarge" og dro i garnbutikken for hjelp, og det tynneste de hadde var Lanett så jeg kjøpte det i både beige og hvit. Strikket noen omganger men fant ut at det ikke ble bra sammen med NZ'en. Så var det å rekke opp og begynne på nytt, med hvit NZ og en rest beige Pt2 som jeg fant i lageret. Det var selvsagt for lite beige og fargen var ikke å finne i garnbutikken, så da var det bare å rekke opp igjen...

Etter mer leting fant jeg en større rest Pt2 i en mørkere beigefarge (som egentlig passet mye bedre), og satte igang for tredje gang. Jeg er ikke glad i mønsterstrikk og var allerede dr... lei, men jeg bet tennene sammen og kom meg igjennom borden. Den ble på ingen måte perfekt, men det var helt uaktuelt å rekke opp flere ganger!

Det positive ved å mangle garn til bolen var at jeg fikk strikket ermene i mellomtiden, så da bolen omsider var klar så var ermene ferdige også, og det var bare å frese oppover raglanfellingen.
Genseren er strikket etter Nøstebarns Bestefartrøye, med noen endringer. Jeg strikket vrangborder istedet for rillekanter, og jeg laget en litt større størrelse enn den største i oppskriften. Den er lang og god på ermene, men bolen kunne fint ha vært både lengre og bredere. Håper den passer ut vinteren ihvertfall...
 






Jeg ville ha knappestolpene ensfarget, så de er strikket på etterpå.



Disse apene kunne like gjerne vært troll, men mottaker er fornøyd og det er jo det viktigste. Nå gjenstår det bare å finne passende knapper.

I god DUGG-ånd er det ikke kjøpt inn noe garn til denne genseren. Det grå er rester etter sinnasauen min, og de andre fargene har jeg fått byttet til meg. Det brune til apene fikk jeg, og det beige er som sagt Pt2 fra lageret.
New Zealand Lammeuld, strikket på p 2,5 og 3. Vekt 198 g.

----
 
Jeg har ikke kjøpt dette heller, det er min tante som har hatt opprydning...
4270 g, og det eneste som ikke inneholder akryl er det som er markert med grønt...



Noen som blir med på en ny HUV-runde? :>>

Brukt: 5431 + 198 = 5629 g
Gitt bort: 3147 g
Kjøpt: 4045 g
Fått: 3893 + 4270 = 8163 g