Tidligere var det ikke spørsmål om hva jeg skulle strikke neste gang, det var hvilke sokker jeg skulle strikke. Nå er visst sokker blitt byttet ut med klesplagg, så da apegenseren nærmet seg ferdig begynte jeg å lure på hvilket plagg jeg skulle strikke etterpå.

Jeg har hatt tre hesper Wollmeise 100% liggende en stund, tiltenkt Myrtle Cardigan. Jeg falt for den da jeg så Sipusa sin jakke, men jeg må bare innse at jeg ikke har hennes smekre fasong, så valget falt på Boxy istedet. En stor og vid firkant som skjuler alt, det passer bedre til meg.

Jeg ville riktignok ikke ha den så fryktelig stor, så jeg har lagt opp 30 m mindre enn minste størrelse og håper det blir brukbart. Den ser ut til å bli ca 130 cm vid, og det burde holde i massevis.
Jeg har gått ned i pinnestørrelse også, jeg synes ikke Wollmeise kan strikkes på tykkere enn pinne 3.
Fargen heter Fritzi Frizzante, og jeg hadde ikke forventet at de spettete hespene skulle gi så markante striper. Striper på skrå...

Nå har jeg strikket 45 cm, og det er på tide å dele arbeidet. Jeg funderer på hvordan jeg skal gjøre med ermehullene, om jeg skal holde meg til å øke de 2 m i hver side som står i oppskriften eller om jeg skal legge opp flere for å kompensere for at bolen er smalere.
Jeg har lyst til å endre litt på halsutringningen også, vil gjerne ha den litt dypere foran og må tenke ut hvordan det skal løses.
     


----
 
Jeg meldte meg som Buzzador for en god stund siden, men har ikke fått være med på så mange kampanjer. Men nå har jeg fått Locobase Repair, en krem som jeg har brukt noen ganger før også. Den er skikkelig fet, og derfor fin å bruke på tørre legger som jeg pleier å få om vinteren.