Det er blitt to luer til av samme type som den i forrige post. Den grå, blå og røde er samme størrelse som den forrige, mens den bakerste er en str større.



Brukt i år 1063 + 90 + 100 = 1253 g.



Så mangler bare duskene. Jeg har bestilt "duskedingser" som disse fra Get Knitted...



 ...men de var utsolgt, så jeg må nok bruke gamlemetoden med kartong, passer og saks...

----
 
Luene er heklet av dobbel Lanett på heklenål 5. Og skulle du ha lyst til å prøve deg på en lue, så er de laget som dette:

Alt mellom * og * gjentas ut omg.
4 lm hekles sammen til en ring.
7 fm i ringen.
2 fm i hver m.
*1 fm i første m, 2 fm i neste m*
*2 fm, 2 fm i neste m*
*3 fm, 2 fm i neste m*
*4 fm, 2 fm i neste m*
*5 fm, 2 fm i neste m*
Hekle en omg uten økning.
*6 fm, 2 fm i neste m*
Hekle en omg uten økning.
*7 fm, 2 fm i neste m*
*8 fm, 2 fm i neste m*
Hekle en omg uten økning.
*9 fm, 2 fm i neste m*

Jeg stoppet her til str lillebror (7,5 år). Til str storebror (12,5 år) heklet jeg en omg til med økninger, altså *10 fm, 2 fm i neste m*
Herfra er det bare å hekle rundt og rund til ønsket lengde. Mine er ca 25 og 27 cm.
Det lønner seg å hekle siste omg litt strammere, slik at kanten ikke bøyer seg utover.
Lykke til!