Min mer enn 20 år gamle Bernina var moden for utskiftning, og med oppsparte midler og et lite tilskudd fra kjæresten i lommen var jeg klar for symaskintokt.

Jeg sjekket rundt på nettet og fant ut at jeg enten måtte dra tre forskjellige steder i Oslo, med alt det ville medføre av leting etter parkeringsplass osv, eller jeg kunne dra til Lillestrøm Sysenter, som førte alle de merkene jeg ville se nærmere på. Trenger jeg si at valget var enkelt...? ;)

Det ble Bernina igjen gitt. Jeg vurderte også to modeller av Brother, en litt billigere og en litt dyrere enn denne, men jeg valgte å safe og gå for merket jeg kjente fra før. Ikke for det, det er nok av ting som er nytt og annerledes, men jeg følte at jeg likevel ville være mest konfortabel med denne. Dessuten gjorde det ingenting at den var en tusenlapp billigere enn prisen jeg hadde funnet på nettet. :D



Bernina Activa 220. I følge mannen i butikken så hadde ikke denne modellen alfabet, men jeg synes da dette ligner mistenkelig på bokstaver. ;D



Det ble endel knoting og irriterte utrop til å begynne med, men jeg fant da ut av ting underveis, og her er første produkt fra min nye maskin. Senere er det blitt strikketøymapper også, så dette lover bra. Jeg trenger å få fylt opp lageret igjen.

 Tre mapper er nå lagt ut på epla.



Det har vært en fin, solfylt helg i Oslo, og vi har benyttet anledningen til å være mye ute. Klippet gresset, luket løvetann osv... Men det er heldigvis ikke bare ugresset som vokser.
Kuletilstelen fyller snart hele bedet, og er akkurat på vei til å blomstre.



Tomatene modnes.



Humlen finner vei oppover takrennen.



Og guttenes lille grantre, som de fikk i Frognerparken tidlig i sommer har greid seg bra og vokst til dobbel størrelse.