Jeg fortsetter med uvenngarnet, og har strikket en liten jakke i Karisma.
Jeg trodde jeg likte Karisma, men jeg syntes ikke det var noe særlig ok å strikke denne... Det var vel ikke bare garnets skyld, men en kombinasjon med oppskriften som heller ikke ble noen favoritt.
Det er noe med Dropsoppskrifter... Selv om det ikke var noen direkte feil i denne, bortsett fra angivelsen av strikkefasthet/størrelse som var en smule rar.

Oppskriften sier pinne 3,5 og 4,5 men jeg måtte ned til 3 og 3,5 for å få det pent. Dermed fikk jeg strikkefasthet 22 i stedet for 20, og valgte å strikke en større størrelse for sikkerhets skyld. Men målene ble ikke særlig mye mindre, så jeg endte opp med ca str 3 år istedet for 2. Jaja, jeg får vente til neste jul med å gi den bort da... Da har jeg ihvertfall god tid til å presse den og sy i knapper. ;)



Vekt 150 g, men jeg måtte noen meter inn på fjerde nøste for å bli ferdig...
Jeg ville ikke ha knappestolper i riller som i oppskriften, så jeg plukket opp masker etterpå og strikket stolpene i vrangbordstrikk.

Brukt: 4582 + 150 = 4732 g
Gitt bort: 2600 g
Kjøpt: 3895 g
Fått: 3648 g