Kryss i taket, jeg har faktisk begynt på sauejakken! Jeg er vanligvis verdensmester i å utsette store prosjekter, det er jo så mye enklere å starte på et nytt par sokker, men nå har jeg strikket så mye sokker i det siste at det fristet med jakken som en avveksling.

Det går faktisk ganske fort, jeg har brukt en ettermiddag og en dag på å komme så langt som dette:



Sauene tok tid, jeg er virkelig ingen racer på mønsterstrikk. De ble ikke perfekt, men jeg regner dem for godkjent. Alt for å slippe å rekke opp, så jeg håper virkelig at størrelsen blir passe! Jeg vaklet mellom M og L men valgte den største for sikkerhets skyld. Det ser ok ut når jeg prøver den på, men jeg har ingen erfaring med å strikke plagg ovenfra og ned, så jeg vet ikke helt hva jeg skal se etter når jeg prøver den...

----
 
And now, over to something completely different...
Tiåringen ville bake muffins forleden dag, og han var fast bestemt på å gjøre det alene. Da han var kommet så langt som dette spurte han i en både forundret og litt snurt tone: "Skal du ikke ta bilde, mamma??"
(Vant til at jeg tar bilder i alle situasjoner...? - nei da...)



Så jeg måtte frem med kamera og forevige både prosessen og produktene, og jeg må si han klarte seg bra! Han har ikke bakt alene før, bare sammen med meg eller storebror, men muffinsene ble faktisk både pene og gode. :p