Ja, så er man treg til å blogge igjen, men det betyr ikke at man ikke har strikket!
Vi har vært en uke i Danmark, og der ble jeg omsider ferdig med grønnsokkene! Tregeste prosjekt ever...



Jeg skylder på garnet, Zauberball var definitivt ikke godt å strikke med og blir strøket fra listen over aktuelle sokkegarn for min del.



Som om det ikke var nok at garnet var ubehagelig å strikke med så slet jeg med at garnet skiftet farge på feil sted på andresokken...
Fargen ble brått mørkere nedover hælkappen, og det aller mørkeste partiet kom akkurat da jeg begynte å strikke rundt igjen etter hælen. Jeg strikket et lite stykke, men var ikke fornøyd med det brå fargeskiftet midt på ankelen, så jeg rekket opp og hoppet over det mørkeste partiet på garnet og strikket videre til jeg nærmet meg tåfellingen. Da kom grønnfargen som passet perfekt ved ankelen, og så var det bare å rekke opp igjen... Jeg visste at jeg ville komme til å ergre meg grønn (haha) hvis
jeg ikke gjorde det.



----
 
Etter grønn kommer lilla. Dette er Felicia(!), en oppskrift som Wims har delt ut til månedsvinnere i Sokker 2013 på Uformelt. Fint mønster, men det ble knotete å strikke siden jeg alltid strammer så mye jeg kan når jeg strikker sokker.
Den andre foten skal få sokk den også, men jeg fikk et akutt behov for å strikke med tykkere pinner...



----
 
Heldigvis hadde jeg tatt med litt ekstra garn på ferie. Raggsokker på p 3,5 går unna, og siden jeg har vært så treg med bloggingen er dette paret også ferdig. Garnet er Treskogarn fra HUV-pakken, det gikk med 96 g.



Jeg fant en rest rødspraglete i skapet, og satser på at det blir nok garn til et par i herrestørrelse også.



----
 
Jeg hadde ikke plottet inn garnbutikker på forhånd da vi dro til Danmark, men snublet tilfeldig over Garngalleriet i Løkken og måtte innom for å titte. Ok, det ble litt handling også. Arwetta og Regia til sokker, og lammeullen skal bli en sinnasaujakke.
De hadde ikke mer enn det ene hespet av den lyseste grå, så jeg kjøpte en mørkere tone i tillegg og har tenkt å strikke annenhver grå stripe mørk og lys. Butikkdamen sa det skulle holde med tre hesper i min størrelse, men jeg kjøpte to lilla for sikkerhets skyld. Kjedelig å måtte etterbestille på nett og kanskje få en helt annen innfarging.



Brukt: 3820 + 68 + 96 = 3984 g
Gitt bort: 2600 g
Kjøpt: 3095 + 700 = 3795 g
Fått: 3648 g