Tåler du å se flere sokker nå...? Føler meg litt ensporet her, men sokkene er da forskjellige om ikke annet.
Begge disse har vært ferdige noen dager, men jeg er treg til å blogge for tiden.
Først et nytt par ankelsokker til meg selv, i rester av Fabel og Austermann Step. Strikket på p 2,5 som vanlig, med 64 masker som vanlig. Vekt 44 g.

Det er godt å få brukt opp rester, samtidig som jeg er blitt helt avhengig av disse sokkene til hjemmebruk. Jeg bruker fremdeles bomullssokker i sko ute, men siden det er gulvkaldt hos oss så skifter jeg til ull med det samme jeg kommer hjem.
Fint å ha noen par å bytte på med, siden sesongen for hyppig ullvask foreløpig ikke har startet.



Neste par ut er i str 6-12 mndr, strikket i Nøstebarns silkeull. Mottaker er den lille jenta som fikk jakken litt lenger ned i tråden. Vekt 15 g...



Strikket: 7748 + 44 + 15 = 7807 g
Gitt bort: 2223 g
Kjøpt: 3629 g
Fått: 4516 g

----
 
Jeg har hatt opprydning i stoffrester, og har kost meg med å kombinere stoffer og glidelåser, og resultatet ble 32 glidelåspunger. De måler 9,5 x 12,5 cm og er fine til strikkesmåtteri som maskemarkører og nåler, eller i vesken til nøkler, kort eller penger.

1 stk: kr 70,- + frakt (kr 14,-).
2 stk: kr 60,-/stk + frakt (kr 15,-).
3 eller flere: kr 50,-/stk + frakt (fra kr 15,-).

Alle pungene er foret med samme stoff som feltet nedenfor glidelåsen.


Nr 1, 3, 6, 7, 9, 15 og 16 solgt.


Nr 17, 19, 21, 22, 24, 27, 30, 31 og 32 solgt.