Uteliggersokkene er ferdige, og er allerede sendt til badegakken for videre formidling.
Det spraglete garnet er Ragg soft, og de grønne stripene på skaftet er superwash i lik tykkelse.
Jeg måtte spe på med superwashen på tåfellingene også, der strikket jeg annenhver omgang med hvert garn. Både for at det ikke skulle synes så godt og fordi raggegarnet inneholder nylon og dermed er mer slitesterkt.
Det ble ikke verdens vakreste sokker, men de vil forhåpentligvis holde noen varm til vinteren uansett.
133 g på pinne 3,5.



Neste prosjekt ble også sokker gitt. Jeg trengte egentlig et kjapt prosjekt som trakk garn, for å få øket garnforbruket i september, men jeg har jo omtrent ikke tykt garn, så da ble det et par restesokker til istedet. På pinne 2,5...
Her fikk jeg brukt rester i Arwetta og Superba Safari, 44 g til sammen.



Strikket: 7571 + 133 + 44 = 7748 g
Gitt bort: 2221 + 2 = 2223 g
Kjøpt: 3629 g
Fått: 4516 g

----
 
Det kom pakke til meg i posten idag. "Det kjennes ut som garn" sa sønnen som tok inn posten. -Jeg har da ikke bestilt noe garn...? tenkte jeg, mens jeg spolte fort igjennom hukommelsen for å finne ut om jeg kanskje hadde bestilt noe som jeg hadde glemt...?
Men nei da, nøstet med herlig sokkegarn var fra Tille, bare se her:



Tusen takk, Tille! :wave:

Som du kanskje vet har jeg kjøpt et parti Jordan slikkepotter. B)
Jeg har lett etter dem i butikken lenge, både på min mors vegne og mine egne. De viste seg å ha gått ut av produksjon, men jeg fant noen på nettet som solgte et restparti. Jeg spurte om å få kjøpe 50, men de ville ikke splitte partiet. Jeg gikk opp til 100, og da var det greit.
Jeg fant ut at 100 stk kanskje var litt i overkant til eget bruk, så jeg la ut overskuddet på Hobbyboden og Uformelt. Dagen etter hadde jeg plutselig solgt 145 stk...! De var heldigvis ikke sendt ennå, så jeg bestilte noen ekstra i samme slengen.
Det strømmet på med bestillinger, og plutselig var jeg i manko igjen, så jeg bestilte likegodt resten av partiet også. ;)

Nå er det faktisk noen til overs, så om du trenger en god slikkepott er det bare å benytte sjansen. Selges for kr 35,- pr stk + frakt. Fine til eget bruk eller som gaver, hele min familie får slikkepott til jul. *hysj*
Nå er det dessverre tomt for slikkepotter.

De ser ut som dette: