Sauejakken vokser, men det dukker stadig opp skjær i sjøen, så det går ikke så fort...



Først måtte jeg rekke opp et par ganger for å få ermhullet dypt nok, det er veldig snaut i oppskriften. Så var det fellingene i siden som bød på problemer. For selv om jeg laget prøvelapp så viser det seg at strikkefastheten min er en smule på bærtur. Jeg fikk 22 m på prøvelappen, men er oppe i 25 på jakken, så den blir litt smalere enn jeg hadde tenkt... Dermed kunne jeg ikke felle i sidene som det står i oppskriften men måtte rekke opp igjen...



Nå er jeg snart ferdig med første erme og begynte så smått å ane slutten på hele prosjektet. Det var vel å merke før jeg oppdaget at jeg har blingset på de grå stripene...
Ser du? Guttene her i huset forsikret meg om at ingen ville se det, men den gikk jeg ikke på. Det synes jo så tydelig! Når jeg først ble oppmerksom på det altså, fatter ikke at jeg ikke la merke til det før...



Velvel, da rekker jeg opp og strikker litt på bolen igjen jeg, mens jeg bekymrer meg for å gå tom for lysegrått før jakken er ferdig. Det er 30 g igjen, og det skal holde til det andre ermet, forlengelse av bolen og til kantene foran...