Skjerfet ble ferdig for mange dager siden, jeg er bare en smule treg til å blogge...
Det er fantastisk mykt og godt men ikke veldig stort, så det blir mest til overgangs- eller innebruk. Jeg endret nemlig litt på oppskriften (jahh, igjen...) og strikket 3 m ekstra hver gang jeg snudde (forkortede rader) for å få skjerfet rettere og smalere. Det kunne ha endt opp litt bredere syntes jeg da det var ferdig, men ikke snakk om at jeg gadd å rekke opp enda en gang!
Strikket i Lana Grossa Fumato på p 4,5. Vekt 65 g.



Fargen er ganske riktig her. Jeg hadde tenkt å blokke skjerfet for å få frem bladmønsteret, og deretter dandere det utendørs sammen med gyllent høstløv eller noe, men så langt har jeg altså ikke kommet...

Morsommere å strikke videre, og det første jeg gjorde var å forlenge ermene på sauejakken. Håper jeg har lært nå, at ermer må være lengre enn man tror... Sånn er det når man er vant til å strikke sokker, ikke klesplagg... Men nå har jeg fått lyst til å strikke flere plagg, og helst til meg selv. Jeg mååå ha noe mer i NZ lammeull, for det er så deilig å ha på seg! Men først er det genser til sønnen i nevnte garn, og så kom min mor og sa at hun ønsket seg en vest til jul, i et tynt og lett garn...
Så det blir garantert flere plagg, men først sokker til datteren. Hun ønsket seg "leggvarmersokker", så jeg har begynt på raggsokker med ekstra langt og vidt skaft.
Fortsettelse følger.

Brukt: 5216 + 65 + 4 = 5285 g
Gitt bort: 3147 g
Kjøpt: 3895 g
Fått: 3893 g