Første skjerf-forsøk gikk ikke så bra. Jeg plukket opp alt for få masker (utålmodighet lønner seg tydeligvis ikke), så skjerfet ble temmelig lite og bladkanten krøller seg. På neste forsøk har jeg plukket opp nesten 100 m mer, så får vi se hvordan det blir.



----
 
Garnbyttet jeg nevnte i forrige post er fullørt, og jeg har fått dette i posten fra Fru Keilegavlen:



Turkisfargen finnes ikke lenger hos 123knit, så jeg er lykkelig over å ha fått tak i dette!
Dette skal, sammen med et hespe marineblått som jeg har byttet til meg tidligere og en rest grått fra sauejakken, bli genser til 10-åringen. Han syntes jakken min var så god å ha på at han spurte om å få genser i samme garn. :p

Planen er å ta utgangspunkt i bestefargenseren i Nøstebarnboka, justere maskeantall og lengde, strikke vrangborder istedet for rillekanter, og legge til striper. Og så er det visst ønske om en bord med aper... Jadda.

Brukt: 5216 g
Gitt bort: 3147 g
Kjøpt: 3895 g
Fått: 3648 + 245 = 3893 g