Med novembers strikketreghet friskt i minne følte jeg for et kjapt strikkeprosjekt som ikke involverte mye tenking. Jeg lette gjennom oppskriftene mine og fant denne luen som jeg printet ut for litt siden.
Jeg gravde frem det jeg hadde av Karisma i lageret og satte igang, og den ene lua jeg hadde tenkt å strikke er nå blitt fire:



Hvit og grå fra min tantes garnlager, og det rosa er siste Karismarest fra forrige HUV-pakke.
På den grå måtte jeg supplere med noe koksgrått Trysilgarn for å få felt av, og jeg syntes det passet med en dusk i samme farge.

Avfellingen ble ikke så fin når jeg fulgte oppskriften, så jeg har felt på denne måten istedet:
Begynn å felle etter 2 omg 2 r, 2 vr.
-Strikk 2 r sm over de vrange maskene, 2 r.
-1 omg rett.
-2 omg 1 vr, 2 r.
-1 r, 2 r sm over de rette maskene.
-1 omg rett.
-2 r sm hele omg ut.
-1 omg rett.
-2 r sm hele omg ut.
-Trekk tråden igjennom de gjenværende maskene, stram til og fest.
Luene veier 59, 70, 71 og 70 g. De to til venstre er strikket med 100 m og passer 10-åringen, de to til høyre har 108 m og er voksenstørrelse. Alle er strikket på 3,5 og 4.

----
 
Det er blitt en kanin til også, det var nemlig en viss minstemann som ble snurt over at ingen av de to første jeg laget var til ham...



Det blir nok ikke tenner på noen av disse, jeg prøvde på den første men det ble ikke så pent. Men de er da søte uten også?
32 g Tuva på heklenål nr 3,5.

Brukt: 5854 + 59 + 70 + 71 + 70 + 32 = 6156 g
Gitt bort: 3147 g
Kjøpt: 4045 g
Fått: 8163 g