Enda en kanin er det blitt, heklet i Tuva på nål 3,5 denne også. Nå har jeg ikke nok Tuva til flere kaniner, så den siste jeg har panlagt blir i et tynnere bomullsgarn som var i sekken fra min tante.



----
 
Små rester av Tuva passet bra til disse sløyfestrikkene som datteren skal gi venninnene sine til jul. Det gikk med 4-5 g til hver sløyfe.
De er strikket på p 3, jeg la opp 10 m, strikket 15 cm og felte av. Jeg sydde sammen med den korteste tråden og festet den. Den andre tråden brukte jeg til å sy noen sting tvers over sløyfen for å snurpe den sammen, før jeg surret tråden rundt og festet den på baksiden.



Sløyfene er sydd fast i hårtstrikkene med svart sytråd.



----
 
En siste vaffellue strikket i rester av Karisma (hvit) og Falk. Jeg angrer på at jeg ikke valgte blå kant og hvit topp, men det er ikke så mye å gjøre med det nå...
Litt i snaueste laget syntes 10-åringen, så jeg antar str 8-9 år. Vekt 68 g.



Alle fem luene samlet, to i voksenstørrelse og tre til barn.



----
 
Jeg har brukt noen kvelder på et hemmelig prosjekt som ikke kan vises før jul, men garnforbruket må jeg jo ha med. Det gikk med 64 g.
Og så har jeg fått gitt bort bomullsgarnet fra tantesekken, 1124 g til sammen. Effektiv garnslanking!

Brukt: 6156 + 32 + 35 + 68 + 64 = 6355 g
Gitt bort: 3147 + 1124 = 4271 g
Kjøpt: 4045 g
Fått: 8163 g

Det eneste jeg egentlig hadde lyst til å strikke nå var raggsokker, så jeg dukket ned i resteposen og kom opp med en rest svart Perfect pluss svart og lilla Treskogarn. Regner med at det skal holde til et par, men for sikkerhets skyld strikker jeg skaftene ganske korte.



Dette blir erstatning for disse som jeg nylig måte kaste fordi de var hullete under hælene, et sted jeg aldri pleier å slite sokker...