Ja jeg vet det forlengst er blitt desember, men sånn er det å være litt treg...
Tross flere opprekkinger så ble jeg ferdig med Lintilla i november, så jeg slapp heldigvis å måtte notere et garnforbruk på 0 gram. Det ville vært surt når jeg faktisk har strikket hver dag hele måneden igjennom...

Skjerfet er strikket av 165 g Wollmeise 100% på p 3. Samme designer som Hitcchiker som jeg har strikket flere av, og det er gode muligheter for at det blir flere av dette også. Jeg må bare sørge for å ha hodet med meg selv om det er enkel strikk, så slipper jeg kanskje å rekke opp...

Lintilla var ganske morsomt å strikke, selv om man bare strikker rett hele tiden. Man strikker først hoveddelen til ca 75% av garnet er brukt, så strikkes "tungene" på kortsiden til slutt.
Jeg stoppet da jeg hadde igjen ca 25%, men måtte strikke noen riller til for å komme på riktig sted i oppskriften før jeg kunne begynne med kortsiden. Regnet derfor med å gå tom for garn før jeg var i mål, men det holdt heldigvis med god margin. Fremdeles 5 g igjen!



----
 
Det var fremdeles en dag igjen av måneden da Lintilla ble ferdig, så jeg kastet meg rundt for å finne et kjapt lite prosjekt som kunne gi meg noen gram ekstra. Jeg kom til å tenke på denne monsterkaninen som jeg hadde sett hos Mimouna, fant frem egnet garn og satte igang. Kjapt prosjekt selv om det var litt pirk med montering og brodering, så jeg rakk to stykker før november var omme.



Heklet i Tuva på heklenål nr 3,5.

----
 
På julemarked på Liv i Leire i Thorvald Meyersgate 51 på Grünerløkka fant jeg verdens kuleste engler! Skulle gjerne ha kjøpt hele hurven, men endte opp med disse to som hadde de mest uttrykksfulle ansiktene. Er de ikke herlige!
 


Brukt: 5629 + 165 + 30 + 30 = 5854 g
Gitt bort: 3147 g
Kjøpt: 4045 g
Fått: 8163 g