Har du alltid neste strikkeprosjekt liggende klart når du er ferdig med noe?
Ikke jeg. Noen ganger har jeg bestemt meg, andre ganger er det helt i det blå og ingenting som frister. Denne gang var det sånn, det var liksom ingenting som var bra nok etter Tirilsokkene...
Så jeg dukket inn i garnskapet for å se etter noe det kunne friste å strikke med, og kom ut igjen med dette:



Supermykt og fluffy, perfekt til et skjerf. Men hvilket skjerf...? Jeg søkte opp garnet på Ravelry og sjekket hva andre har strikket av det, og valget falt på Helix Scarf.
Jeg fant passende pinner og satte igang, men kom ikke så mye lenger enn dette før jeg holdt på å forgå av kjedsomhet...



Rillestrikk, fluffy garn og tykke butte pinner var ingen god kombinasjon, så jeg la skjerfet til side og dukket inn i garnlageret igjen. Det jeg kom ut med denne gang var 4,5 nøste Rasmillas Yndlingsgarn som har ligget der ganske lenge, og som jeg har hatt lyst til å strikke genser av.
Så var det bar å "ravelere" litt igjen da for å finne noe som kunne passe. Jeg har siklet på Driftwood men den krever tykkere garn, så det får bli en annen gang.

Valget falt på After the Rain, den strikkes på p 3,5 som jeg synes er maks for Yndlingsgarnet. Det blir ganske løst, men likevel treffer jeg ikke strikkefastheten helt, jeg har 24 m mot oppskriftens 22...



Jeg synes faktisk det er vanskelig å strikke ovenfra og ned jeg... Man må strikke så langt før det er mulig å prøve plagget, så det blir så mye å rekke opp dersom noe blir feil.
Jeg rekker for eksempel ikke opp nå, selv om jeg har en mistanke om at bolen blir smal og ermene vide...