Her har det sannelig vært stille i det siste. Jeg har brukt kveldene på å strikke i stedet for å blogge, men det har ihvertfall gitt resultater for nå er genseren ferdig!

Jeg tok utgangspunkt i After the Rain, men så er det blitt noen endringer underveis gitt... (Hørt den før...?)
-Jeg visste fra starten at jeg ville ha v-hals, jeg fikser ikke plagg som er tette i halsen. Så i stedet for å stoppe sideøkningene og øke 18 m midt foran, så fortsatte jeg å øke 1 m på begge sider foran til jeg var oppe i riktig maskeantall på forstykket.
-Siden jeg ikke traff strikkefastheten helt så gjorde jeg om på midjefellingene. Jeg felte 2 ganger og økte 3 ganger, litt mer spredd enn i oppskriften.
-Av frykt for at genseren skulle bli for trang under armene så strikket jeg noen cm ekstra før jeg delte til ermer. Jeg ser nå at halvparten kunne greid seg, men skitt au.
-Jeg fulgte ikke oppskriftens ermefellinger heller, jeg tok en sjanse og felte jevnt på hver 8. omgang nedover, og sannelig endte jeg ikke på omtrent riktig maskeantall før vrangbord.
Jeg hadde på genseren etter fotografering og da kjente jeg at ermene godt kunne vært en smule lengre, jeg følte at jeg ville dra i dem hele tiden...



Et par dager senere: Ermene er blitt en stripe lengre og genseren er mye mer behagelig å ha på seg. Ikke så lett å se forskjell, men prøv å telle de lilla stripene så ser du.



Genseren er strikket i Rasmillas Yndlingsgarn (55% ull, 45% bomull) på p 3,5 og 3. Vekt etter forlengelse av ermene 164 gram...
Dermed har jeg fremdeles 1,5 nøste igjen av et garn jeg ikke synes det er spesielt godt å strikke med, så jeg håper det blir en ny HUV-runde snart. ;)

Den lille opprydningen jeg hadde i garnlageret forleden har vært mer slankende for garnlageret enn forbruket til genseren, jeg har kastet 47 g og sendt fra meg 500 g. Det kommer noe i bytte, men ikke like mye tror jeg.

Brukt: 5052 + 164 = 5216 g
Gitt bort: 2600 + 47 + 500 = 3147 g
Kjøpt: 3895 g
Fått: 3648 g

----
 
Det såvidt påbegynte skjerfet fra forrige post er rekket opp, jeg gadd rett og slett ikke mer. Istedet har jeg begynt på et Yaprakli Fular, eller Leaf Scarf om du vil.



Mye morsommere å stikke, og jeg tror det blir fint.